En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Torsdag


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Ingen pendling i går. Skönt eftersom jag hörde att det var stora problem på morgonen.

I dag gick det bra. Ingen försening till Centralen i dag.

Men hem... Då var det avbrott mellan Västerhaninge och Nynäshamn. Bussar skulle ersätta. Eftersom SL inte kan hålla de 20 minuter som behövs för resegarantin så tog jag en taxi. Den stod och väntade så jag blev endast 9 minuter sen hem.


  1. Anonymous Anonym 

    Såg på skyltarna på stationerna med rullande text att det stod "Buss och taxi ersätter". Första gången jag sett att de skrivit ordet "taxi" där.

    Har svårt att tänka mig att de börjar promota resegarantin själva, fast gör de det så är det ju bra. Fast kanske syftade de på taxibilar(minibussar?) som de hyrt in som körde samma sträcka som bussarna, vad vet jag.

  2. Blogger POJ 

    He he. Det såg inte jag.

  3. Anonymous Anonym 

    Taxi-informationen syftade på de stationer där bussarna inte kommer in, dvs Krigslida, Tungelsta, Hemfosa och Segersäng.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed