En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Dålig start


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Hörde på radion redan när jag vaknade att det var problem med pendeltågen. Döm om min förvåning när tåget kom i tid till stationen. Glädjen över detta lade sig snabbt när det var väldigt kallt på tåget. I högtalarna meddelades att det var fel på tåget och att en reparatör skulle fixa problemet senare. Några stationer efter det blev vi sittandes att vänta. Förmodligen på grund av felet som jag hörde om på radion. Dessutom så fylldes tåget i Älvsjö eftersom något hade hänt med ett annat tåg. Alla fick inte plats. Slutligen så var tåget 8 minuter försenat. Efters att ha köat ner i gången mot tunnelbanan så var även tunnelbanan försenad av någon anledning som jag inte lyssnade på. Bussen kom direkt när jag gått av tunnelbanan men den fastnade en kortare stund på en hållplats som ligger i en uppförsbacke. Det var GANSKA halt där. Totalt så blir detta 24 minuter i försening.

Om någon undrar så innebär detta att jag lämnar mitt hus 07:03 och går igenom dörren på jobbet 08:44!

Reseförsening: 24 minuter
Förseningstid 2006: 189 minuter


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed