En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Åter på tåget


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Så var det dags för pendling igen efter en tids bilåkande.

I dag blev det X60-tåget och det mesta fungerade kändes det som. Jag upplevde inte resan som om några förseningar fanns någonstans. Ändå så kommer tåget 4 minuter för sent till Centralen. Vad beror detta på? Hade de (SL) glädjemätningar som underlag när tidtabellerna gjordes? Jag kommer att fortlöpande rapportera detta så får vi se hur det är.

Reseförsening: 4 minuter
Förseningstid 2006: 124 minuter


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed