En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Nu får det väl snart vara nog.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



In till Stockholm var inte så farligt. 7 minuter sent till Centralen.

Hem:
På Centralen var det mycket folk. Det var växelfel så det var kraftiga förseningar. Mitt tåg var ca. 20 minuter sent till Centralen. Nästa tåg mot Västerhaninge kom före det tåg som jag skulle ta så jag satte mig på det tåget. Då sade man i högtalarna att det inte var detta tåget som hade anslutning i VH mot Nynäshamn. Jag bytte då till det ordinarie tåget som nu hade kommit in till perrongen eftersom jag då antog att det tåget skulle åka före. Döm om min förvåning när tåget som jag just lämnade åkte iväg före det som jag bytte till. Ja egentligen borde jag inte bli förvånad. När jag ringde till trafikupplysningen så hänvisade de till resegarantin. Väl i Västerhaninge så fanns det 1 buss som blev överfull så jag beställde en taxi. Att saker händer kan man förstå men att SL ALLTID gör sina informationstabbar är helt otroligt. Se inlägget från i går också.

Hemresan blev 36 minuter försenad trots taxi.


  1. Anonymous Anonym 

    Skönt att ha lämnat Stockholm och SLs terror. Bor nu i en mindre stad med 10 minuters promenadavstånd till arbetsplatsen. Ett sådant begrepp som Ansvar tycks vara okänt för SL. Man ska egentligen inte bry sig, det är sådant SL lever på.

    Per-Magnus Andersson

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed