En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Elände.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Min dator hemma vill inte starta så det får bli extra inlägg i dag i stället.

Hemresan i går var ingen lek. Jag visste att tågen var inställda mellan Västerhaninge och Nynäshamn så jag var inställd på ersättningsbuss. I VH så blir den första bussen så full att folk står som packade sillar. Får SL köra bussar så fulla på motorväg? Finns det inte en hastighetsbegränsning när man har stående resenärer? Den andra bussen som står och väntar är en kort turistbuss. Den fylls och den person som har trafikledning säger att det kommer en buss till. När den bussen kommer stänger man dörrarna och väntar. Vi är då ca. 20 personer som sitter i bussen och väntar. Jag undrar varför bussen inte åker och får då till svar att man tänker vänta på nästa tåg eftersom man inte kan köra en buss med så få resenärer. Jag kan väl säga att jag hade en ganska livlig diskussion med personen som inte skickade iväg bussen men han vägrade låta bussen köra så jag tog en taxi som fanns stående när jag kom till taxistolpen vilket innebar att jag blev 21 minuter försenad hem. Hur lång tid det tog för de som väntade i bussen skulle vara intressant att veta. Någon?

Inresan i dag blev med bil till Västerhaninge och därifrån pendel. Därmed så blev jag endast 10 minuter försenad. SL borde ersätta mig för bilresan men det ingår inte i resegarantin så det vet jag kommer inte att hända.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed