En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Grrrr....


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Hur kunde detta hända? Jag som tyckte att det flöt ganska bra med trafiken och så släpps en sådan här bomb! Man har alltså dokumenterat underhållet så dåligt att man måste ta in alla X10-tåg för kontroll. Jag tycker det är jättebra att man gör kontroll men hur kunde man klanta till det så här? Alla tåg är alltså inställda tills vidare mellan Västerhaninge och Nynäshamn.

Eftersom jag hörde att det var problem med tågen så tog jag direktbussen till Gullmarsplan i stället. Ersättningsbuss är inte ett alternativ som lockar eftersom det innebär STORA förseningar vilket alla utom de på SL tycks veta. MEN i dag var det fler som hört talas om tågen + det hade kommit litet snö = KÖER. Jag kommer att sätta upp detta som förseningstid eftersom jag i detta forum berättar om de riktiga förseningar som drabbar en resenär som försöker att utnyttja SLs tjänster. Egentligen borde jag sätta upp förseningstiden ända från det tåg som jag skulle tagit men jag sätter endast upp den försening som blev på denna linje eftrsom jag valde att ta direktbussen och inte valde ersättningsbussen. Förseningstid blir då 20 minuter in till Stockholms Central. Jag bävar för hemresan...


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed