En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Onsdag


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Vad hände i dag? Uppenbarligen så har man problem med personalen. Fick ett meddelande på telefonen om att pendeltåget var inställt. När jag kom till stationen så såg jag att det stod folk och väntade på perrongen och vid busshållplatsen där ersättningsbuss kommer. Tåget rullade dock in och det var många som kom springande från busshållplatsen. Jag kan tänka mig att det var på samma sätt vid Nynäs Gård. Men där är det för sent att springa när man ser tåget. Var det någon som stod och frös medans de väntade på ersättningsbuss? I Västerhaninge så fick vi byta till ett annat tåg p.g.a. personalbrist. Detta ledde i sllutänden till 14 minuters försening. Informationsmiss av grov kaliber. I och för sig inte första gången.

Hem gick det bättre. Bara 2 minuter sent hem.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed