En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Vidare resa.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Skulle vidare med tåg efter pendeln så jag tog ett tåg tidigare. Blev sittande i Västerhaninge. Började oroa mig men eftersom jag var ute i så god tid så var det inget problem. Problemet var ett fel med en dörr på ett X60-tåg. 11 minuter försening blev det.
Jag åkte sent hem och det var något problem på vägen mellan Ösmo och Nynäshamn så vi skulle behöva ta buss. När man är på väg hem sent så är detta extra jobbigt. Väl i Ösmo så behövde vi inte göra detta. I sista sekunden kom information i högtalarna att problemet var löst och tåget skulle fortsätta. 9 minuter sent kom vi dock fram vilket är mycket mindre än den försening blivit om vi hade varit tvugna att åka buss.

Tiden för dagen läggs till senare.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed