En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Vad händer efter helgen?


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



På något sätt så blev vi försenade till Västerhaninge i dag. Väl där så hade tåget mot Nynäshamn åkt och vi blev hänvisade till bussar. Den här gången hade man tänkt till lite och hade två bussar. En direkt till Nynäshamn och en till kringliggande stationer. Tyvärr så var bussarna överfulla. Folk stod upp i gångarna och det såg ut som i en sardinlåda. Jag tänker INTE stå upp i en buss som kör fort, för att hinna någorlunda i tid, på väg 73. Så det blev taxi. Igen. Nu ligger jag ute med mycket pengar. Tur att jag kan det för annars hade jag blivit tvungen att ta nästa tåg. Jag blev bara 15 minuter sen hem. I morse var tåget 4 minuter sent.

Efter helgen skall perrongerna byggas om på Stockholms Central. Då kommer det att bli köer för tågen. I SLs upplysningsbrochyr skriver man "Ta god tid på dig". Undrar om det kommer att bli kaos och förseningar?


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed