En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Bil i dag.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Så slapp man SL i dag och tur var väl det. Hörde på radion att ALLA pendeltåg var 20 minuter försenade p.g.a. växelfel. Då känns det extra bra att åka bil. Det gick inte så snabbt i dag dock. Tog 1 timme i stället för 50 minuter som det kan ta nu när trängselskatteförsöket pågår. Bl.a. så var det ett tungt och STORT fordon som blockerade vägen för mig utanför kungens slott. Så förseningar är inte bara förenat med SL. Det är bara det att allting borde "gå som på räls" där.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed