En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Hemåt


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



På centralen tittar man på tavlan med pendeltåg. Alla är försenade. Utom mitt . Dessutom så åkte tåget verkligen i tid. Litet förseningar blev det till slut. 9 minuter snarare. Däremot så var tåget före försenat. Så i Ösmo kom det på ett antal "glada" pendlare som väntat efter att de blivit skjutsade till Ösmo. Tydligen så fick de byta tåg i Västerhaninge och när man kom till Ösmo så säger man att tåget kommer att vända. Detta är inte första gången som det händer. Jag saxar ett brev jag skrev till SL i höstas (2005-11-19):

"I Västerhaninge fick vi byta till ett annat tåg och då förstår man att man är körd men jag hoppades att tåget skulle gå ända ner till Nynäshamn för då skulle jag trots den STORA förseningen hinna hem. Jag observerade inte hur mycket försenat tåget var där eftersom det stod ett tåg och väntade. Men NATURLIGTVIS stannade tåget i Ösmo vilket jag också redan hade gissat för medresenärer. Jag tror inte att det är en slump att ni gör på det här sättet. Det är nämligen i princip omöjligt att få en taxi i Ösmo. Hade ni sagt till om att tåget skulle vända i Ösmo i Västerhaninge kunde jag ha tagit en taxi därifrån för då vet man att tåget blir mer än 20 minuter försenat. Men detta skulle förmodligen ruinera SL så denna information kommer naturligtvis aldrig att ges."

Reseförsening: 9 minuter
Dagsförsening: 29 minuter
Förseningstid 2006: 120 minuter


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed