En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Signalfel!


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Hela sommaren har man renoverat Nynäsbanan och bland annat ordnat med signalsystemet. Det höll 1 vecka. Kanske dags att ta en titt på hur dessa upphandlingar sker. Jag hoppas att det bara är intrimningsproblem för annars var det en mycket dyr investering som höll 1 vecka.

I Västerhaninge stod det MÅNGA och väntade på ersättningsbuss till Nynäshamn. Den 1:a bussen fylldes fort och folk stod i gångarna som packade sillar. Resten av oss antog att det skulle komma fler bussar. Vi väntade och väntade men ingen buss kom. Däremot kom ett tåg som fyllde på med litet fler människor till kön. Så kom det en till buss som tog några till. Jag stod under tiden i telefonkö till SL för att få svar. På upplysningen sade man att det rullade massor av bussar (var det 10 eller 20 som man sade) men att de gick fulla. Deras tips var att ta taxi. Ringde så Taxi 020 som hade väldigt lång kö vilket jag inte hade lust att vänta på. Taxi Nynäs hade en bil bara 15 - 20 minuter bort. Den fick det bli. När jag lämnade VH stod det fortfarfande många från nästa tåg och några från det jag kom med fortfarande kvar.

Inte bara banan skulle ha renoverats. Informationsavdelningen på SL borde nog ta sig en funderare på vad man håller på med och kanske rent av göra en renovering där också.

1 minut sent till Centralen.
45 minuter sent hem.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed