En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Det har gått bra att åka ett tag...


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



... men i dag så var tåget inställt. Eller i alla fall stod det att det var inställt på SLs hemsida. På vägen till Västerhaninge såg jag dock ett tåg som åkte. Kanske åkte det tomt, kanske stod det fel på Internet. Det händer när man har personalbrist att tågen åker tomma. Så kanske fallet var i dag.

Jag tog i alla fall en taxi som gled in i Västerhaninge nästan i tid. Jag såg tåget åka i väg. Typiskt. Dessutom var det problem på vägen med det tåget jag åkte med. Därför blev förseningen till Centralen till slut 36 minuter.

Hem var det också någon försening. Vet inte vad men 6 minuter sen till Nynäshamn blev jag.


  1. Anonymous Anonym 

    Igår onsdag skulle jag ta tåget med avgång 7:04 från Märsta. Inget tåg finns på perrongen eller kommande (som det brukar vara) så vi väntar. Och väntar. Och väntar. Tåget med avgång 7:19 kom "hem" med några minuters försening så flera av oss gick in bara för att hålla oss varma. När jag såg att skylten med vår avgång släcktes, visste jag att inget tåg skulle komma. Några minuter senare hörs det att "det är fel på tåget" men de säger inte om det är inställt eller inte. Mycket bra information eller hur? Dessutom kom inte tåget med ankomstid 7:11 i tid heller.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed