En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Långt uppehåll.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Har haft möjligheten att jobba hemifrån en längre stund och därmed undvikit pendlingen. Det har varit skönt.

I dag var det dags igen. 8 minuter sent till Centralen. Det var inte SLs fel eftersom någon höll uppe dörrarna och dessa gick sönder.

Hem blev vi 6 minuter sena.

Måste skriva något om att SL vill köra bussar i stället för tåg på Nynäslinjen. Detta är förskräckligt! Skall vi i vinter köras på denna farliga väg när det finns järnvägsspår? Självklart måste bussar sättas in när man stänger av för reparation och utbyggnad men inte en sekund före det. Dessutom tar det längre tid att åka buss även om de i de flesta fallen är mer punktliga än tågen. 8 minuter längre restid * 2 = 16 * 5 = 80 minuter i veckan. Jag återkommer i frågan. Vad tycker du?


  1. Anonymous Anonym 

    Vill de köra bus tillsammans med tågtrafik?

    Jag tycker att den som höll dörrarna öppna ska få betala dyra böter.

  2. Blogger POJ 

    Nej SL vill stänga tågtrafiken helt. Det hade varit en sak att ha bussar samtidigt så att man hade haft ett val. För vissa passar bussen bra. Det finns de som jobbar så att de inte tappar tid med buss.

  3. Anonymous Anonym 

    Ah men vad är det för sk!t? Det blir bara bättre och bättre för us pendlare (notera min sarkasm). Skulle de inte bygga dubbla spår för denna linje?

  4. Blogger POJ 

    Till sommaren är det planerat ett längre uppehåll. Då skall perrongerna förlängas så att fullängdståg kan köras. Dessutom skall det bli två nya mötespunkter på linjen. Dubbelspår ligger låååångt fram i tiden.

  5. Anonymous Anonym 

    Jag beklagar, verkligen.

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed