En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Ännu en ny orsak till försening.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



1 minuts försening till Centralen.

Hem var det värre. Det började med att tåget väntade på perrongen. Efter en stund med nervöst stirrande på klockan rullade tåget iväg. Sedan, efter Älvsjö eller så, åkte vi otroligt långsamt. Då kom den nya: "Reducerad hastighet p.g.a. att Banverket spillt mackadamm på spåret". Lövhalka har vi fått lära oss och nu läggs mackadammhalka till arsenalen. Straxt före Västerhaninge stannade tåget igen och blev stående en lång stund. Varför? Vem vet. För att tåget skall komma till perrongen så nära i tid till nästa avgång att man skall tycka att taxi inte är ett alternativ? Fel plattform kom vi in på och absolut ingen information gavs. Inga ersättningsbussar och ingen förklaring alls. Hur uselt kan det bli? Jag tog i alla fall en taxi och tur var väl det. För jag såg tåget från Nynäshamn på väg till Västerhaninge komma försenat. Försening på hemresan: 26 minuter.

Tog taxi 020 förresten och de hade en ny tjänst. När jag ringde dem så fick jag automatiskt en förfrågan om jag ville ha taxi från Västehaninge station. Det var bara att trycka 1:an. Har det blivit så vanligt med förseningar så att de har lagt in denna funktionen? Bra var det i alla fall för det gick väldigt snabbt.


  1. Anonymous Anonym 

    Hejsan! Jag är åxå en "glad" pendlare från nynäshamn..och undrar hur resegarantin fungerar?

    Har precis flyttat hit...och har åxå fått känna på deras tider..det är tur att man har en bra arbetgivare med flexram...fast man kan inte ta pendeln ifall det är något viktigt som händer på jobbet eller att man har en tid och passa..tycker ganska ofta att pendeln beter sig "kriminellt" det borde vara straff för deras handhavande av tågtiderna...

    jo, hoppas du kan svara mig på dessa frågor...ser att du har erfarenheten av nynäspendeln..

    Hur man går tillväga för att få ersättningen...är man berättigad taxi fast det är utlovad ersättingsbuss...hur snabbt kommer taxin..kan jag ta den enda fram till nynäshamn?

    Önskar dig en trevlig Helg och hoppas du fortsätter att skriva bloggen...

  2. Anonymous Anonym 

    När du har ringt två gånger från sammaadress med samma nummer till Taxi020 lär sig växelns dator var i från du vill åka och från o med tredje gången frågas du automatiskt.!! Du kan även via växeln begära ett SMS från föraren sombedömer hur lång tid det tar för bilen att komma fram.....
    PS: Fast pris TAxi020 Centralen till Nynäs 810:-

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed