En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Den dyra taxiresan.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



2007-03-07 åkte jag taxi för att hinna upp ett tåg i Västerhaninge mot Nynäshamn när tåget dit var försenat. Resan kostade 807 kronor. Jag begärde resegaranti på den och fick pengarna.

När det gäller resegarantin så har SL aldrig sagt att jag inte får ut pengarna. Det skall de ha en eloge för. Jag har inga resor som går in i ramen 400 kronor. Däremot är det synd att man skall behöva utnyttja denna tjänst så mycket. I tisdags borde jag dessutom gjort det.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed