En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Informationsmiss igen.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



När jag kom till tåget i dag stod det att det var inställt. Vid busshållplatsen där ersättningsbussar går ifrån så hörde jag att tåget kom i alla fall. Jag, och alla som väntade på ersättningsbuss sprang ner till tåget. Som tur är så är det inte långt till tåget så vi hann. Sedan gick tåget endast till Västerhaninge. Ingen förklaring gavs till varför tåget endast gick till Västerhaninge eller den konstiga informationen. Eftersom vi var tvungna att byta till ett senare tåg så blev jag 10 minuter sen till Centralen i dag.

Hem åkte jag endast till Haninge p.g.a. ärenden och dit var tåget inte försenat.


  1. Anonymous Anonym 

    Tyvärr var det ett fel i informationssystemet som felade. Först var tåget inställt hela vägen, sen ändrades det och då hängde inte det uråldriga skyltningssystemet med trots helt rätt agerande från den som använde det.

  2. Blogger POJ 

    Om det var en engångsföreteelse så hade det inte gjort något men det vet vi alla att det inte är. Informationen från SL är det sämsta med hela situationen. Oftast är den felaktig. Vad hände med Kompis-systemet som skulle göra att mer och riktig information kom ut till personalen?

Skicka en kommentar
  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed