En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Tisdag


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Ganska bra in till Centralen i dag. Endast 2 minuter sent.

Värre var det hem. Tåget lämnade Centralen sent och lyckades inte köra ikapp så tåget mot Nynäshamn åkte ifrån oss på Västerhaningetåget. Jag beställde genast en taxi som kom precis som jag hann fram till taxistolpen. Detta gjorde jag eftersom jag vet att bussarna inte kan hinna fram till Nynäshamn med mindre än 20 minuters försening. Oftast glider bussen in samtidigt som tåget efter kommer fram eller litet senare. När jag säger oftast så menar jag alltid eftersom det alltid varit så för mig. I dag gick blev det inte så bra med taxi. Inte ersättningsbuss heller för den delen. Det var nämligen stopp på Nynäsvägen. Någon hade fått fel på sin bil vilket skapade lååånga köer. Taxin lyckade i alla fall passera några långsamma åkare i det hala väglaget vilket jag antar att bussen inte kunde? Hur lång tid tog det från Västerhaninge till Nynäshamn med ersättningsbuss ca. 17:15 från Västerhaninge? Försening hem: 36 minuter.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed