En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Måndag


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Vaknade till nyheterna där man berättade att det inte går tåg utan bussar ersätter. Detta är inte SLs fel naturligtvis. Så jag planerade om och tog buss till Gullmarsplan i stället och därifrån tunnelbana. Det går faktiskt ganska bra. Tyvärr så stannade tunnelbanan till innan Centralen så det blir ändå 1 minuts försening.
Hem så var det fortfarande bussar som gällde och då finns inga direktbussar att tillgå vad jag vet. Så det blir gladeligen att sätta sig på buss mot Nynäshamn. Det fanns 1 buss som gick direkt till Nynäshamn och så fanns det 1 som gick via Ösmo. Den direkt var full. Detta innebar att jag blev 6 minuter försenad på grund av omvägen.

Något helt annat. Alla resenärer (SL envisas med trafikanter???) har vinterkläder på sig även om det är en mild vinter. Men i bussen skall det vara 25 grader! Jag orkade inte gå fram och säga till men det gör jag nästa gång. Jag antar att det finns fler än jag som satt och svettades och blev dåsiga i värmen.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed