En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Nästan perfekt.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



I tid till Centralen och bara 1 minut sent hem. Tänkte att i dag kanske det händer. Ingen försening alls i båda riktningarna. Men det blev bara nästan.

Snart är det dags att summera året. Och det ser inte så ljust ut. Det har dock gått ganska bra på slutet. Detta mycket tack vare det milda vädret. Så fort det blir litet dåligt väder så går tågen dåligt. Det var därför jag bestämde mig för att göra denna blog. För att det var så otroligt dåligt förra hösten och jag tyckte att det blev stora förseningar. Nu finns det i pränt och jag kan visa att det ÄR STORA FÖRSENINGAR. Det blir ca 15 minuter i förseningstid per dag eller totalt ca. 27 timmar för året. Och då har jag bara dryga 100 pendlingsdagar. Det finns de som har betydligt mer och de har naturligtvis mer tid i förseningar. Jag "fuskade" ganska mycket när det var som värst i vintras och det fanns vägtullar så det gick ganska bra att åka bil.

Jag har inte bestämt mig om jag skall fortsätta med denna blogg nästa år. Vi får se. Det verkar som om intresset har minskat. Men så fort som det går dåligt så ökar också besökandet så...


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed