En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Har varit sjuk.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Jag har varit sjuk i några dagar samt jobbat hemifrån (skönt utan pendling). Därför har jag inte skrivit något på några dagar.

När jag skulle åka hem så visade tavlan: "18:22 Ny beräknad tid 18:36". Usch tänkte jag eftersom vi skulle missa tåget mot Nynäshamn i så fall. När klockan blev 18:22 så åkte vi i alla fall. Det var några som gick av tåget efter att ha sett tavlorna. Undrar om de blev snopna när tåget åkte? Till slut så kom jag hem utan försening.

6 minuter sent in och 0 minuter hem.


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed