En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Packat som sillar.


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



I dag var en vagn avstängd. När det är ett kort tåg som kör innebär det att det blir trångt. 5 minuter sent till Centralen och det var många som stod upp.

Hemåt så var det förseningar från start. Detta innebar att bussar sattes in som ersättning för tåget som åkte ifrån oss. För en gångs skull så fick jag en sittplats. Dessutom så gick bussen direkt till Nynäshamn. Trots detta så kom bussen fram efter att tåget som gick senare kom fram. Varför ens beställa bussar när man kommer fram senare med bussen? Den andra bussen stannade dessutom i Ösmo. Hur mycket försenade blev de som satt på den som skulle till Nynäshamn? 34 minuter försenad blev jag till slut.

I dag var det växelfel och vintern har inte ens börjat. När det var som värst i vintras/våras pratade man om att lösningen med att det gick så dåligt till Nynäshamn var X60-tågen. Är det ingen annan än jag som undrar vad som händer när det blir vinter och vi INTE har X60-tågen?


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed