En långpendlares funderingar

Eller hur mycket tid snor SL egentligen



Förseningar in och förseningar ut...


E-mail this post



Kom ihåg mig (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Sent till centralbron och sedan kö in till perrongerna gav 10 minuters försening in till Centralen.

Sent tåg till Västerhaninge där faktiskt tåget mot Nynäshamn väntade gav förseningar även söderut. Efter Ösmo så svartnade tåget totalt. Sedan blev vi stående. Egentligen stannade tåget först och sedan svartnade det men till slut så blev vi 19 minuter försenade till Nynhäshamn.

Finns det ingen ände på allt elände? Snön har inte ens börjat falla ordentligt. Det var förra hösten/vintern som det var bedrövligt och det var det som fick mig att börja med bloggandet. Vad jag vet så har inte så mycket ändrats sedan dess. Det var de nya X60-tågen som skulle vara lösningen på problemen sade man i vintras/våras. Nu är vi tillbaka till de gamla tågen och jag har inte sett Banverket vara ute och fixa något på vår linje. Hur kommer detta att bli i vinter?


  • En Långpendlare.
  • Från Nynäshamn, Sweden
  • Jag är en som bor i Nynäshamn och jobbar i Stockholm. En långpendlare. Här beskriver jag mina resor och summerar hur mycket tid extra som genereras av förseningar på resorna. Normalt åker jag pendeltåg för att ta mig till mitt jobb.

site hit counter

Site Feed